Zoeken
Menu

Onvrede, klachten en vertrouwenspersoon

We gaan iedere dag voor de beste zorg- en dienstverlening. Of je nu cliënt, familie of een andere betrokkene bent. Toch kan het voorkomen dat je ergens ontevreden over bent. Op deze pagina geven we meer informatie over wat je dan kunt doen.

Het uitgangspunt van onze klachtenregeling is dat bij onvrede altijd geprobeerd wordt om deze laagdrempelig en informeel op te lossen. Het is in ieders belang om te proberen onvrede informeel en op zo kort mogelijk termijn op te lossen zodat er geen klacht meer hoeft te worden ingediend. Van medewerkers van Severinus wordt verwacht dat zij zich hiervoor inzetten en dus altijd bereid zijn om met cliënten en/of vertegenwoordigers in gesprek te gaan. Desgewenst kan een interne of externe vertrouwenspersoon, of de onafhankelijke klachtenfunctionaris daarbij behulpzaam zijn.

Meer informatie over wat te doen als je ontevreden bent en hoe te handelen, kun je terugvinden in de folder over onze klachtenregeling en de klachtenregeling zelf (zie de link hieronder).
Bekijk hier de klachtenregeling

Op zoek naar contactgegevens van interne of externe functionarissen in relatie tot onvrede of klachten? Hieronder hebben we deze voor je opgesomd.

Onafhankelijk klachtenfunctionaris

Severinus werkt met een onafhankelijke klachtenfunctionaris vanuit MEE. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen tussen jou en medewerkers van de organisatie op het moment dat je ergens ontevreden over bent.

Onafhankelijk Klachtenfunctionaris: Amanda van Dulken, 06-433 66 528 a.van.dulken@meedemeentgroep.nl

Vertrouwenspersoon

Als je het prettig vindt om je vragen of onvrede te bespreken met een vertrouwenspersoon, kun je bij onze interne of externe vertrouwenspersoon terecht. Ook voor vragen over of situaties met betrekking tot grensoverschrijdend gedrag kun je bij de vertrouwenspersoon terecht. De vertrouwenspersoon is er om een luisterend oor te zijn voor cliënten en wettelijk vertegenwoordigers en kan ondersteuning of advies geven bij het bekendmaken van onvrede en het verwoorden van klachtsignalen.

Gesprekken met een vertrouwenspersoon zijn altijd vertrouwelijk. De vertrouwenspersoon heeft een geheimhoudingsplicht. Alleen met jouw toestemming bespreekt deze jouw informatie met andere personen binnen de organisatie.

Interne vertrouwenspersoon

Maartje Kohl
Telefoon: 06 25162962 en email: maartje.kohl@severinus.nl

Externe vertrouwenspersoon

Heb je een vraag over jouw hulpverlening die je liever met een externe vertrouwenspersoon bespreekt? Je kunt ondersteuning vragen aan een onafhankelijk cliëntvertrouwenspersoon. Neem hiervoor contact op met Zorgbelang. Telefoon: 013 594 21 70 of email: vpclienten@zorgbelang-brabant.nl
Bekijk hier de folder van Zorgbelang.

Vertrouwenspersoon Wet zorg en dwang

Cliënten en hun naasten hebben daarnaast de mogelijkheid om contact op te nemen met een externe vertrouwenspersoon die gespecialiseerd is in de Wet zorg en dwang. Deze persoon kan je helpen met vragen over onvrijwillige zorg. Bekijk hier de folder van Severinus over de Wet zorg en dwang.

Margreet Koning
Telefoon: 06 48171027 en email: mkoning@zorgbelang-brabant.nl
Bekijk hier de folder van Margreet Koning.

Vertrouwenspersoon Jeugdhulp

Jeroen van Lieshout
Telefoon: 06-11162971 en email: jvlieshout@zorgbelang-brabant.nl
Bekijk hier de folder van Jeroen van Lieshout

Vind je hier niet wat je zoekt?

Neem dan contact met ons op. Onze collega’s van het zorgbureau helpen je graag verder.